vet verbranden

Vergeet cardio, doe DIT als je VET wil VERBRANDEN!

Een groot deel van de mensen dat denkt aan vet verbranden, denkt aan cardio training. Mijn nummer 1 advies altijd krachttraining zijn, maar er is MEER!

Krachttraining bouwt spiermassa op, verbrandt vet en zorgt ervoor dat je na de training tot wel 48 uur een verhoogde verbranding overhoudt. Cardio verbrandt calorieën op het moment zelf, maar zorgt niet voor een ´afterburn´ zoals krachttraining doet en het bouwt ook geen spiermassa op.

MAARR… Er is meer. Er is een andere trainingsmethode die spiermassa opbouwt, sterker maakt, vet verbrandt en gewoon ontzettend BADASS is:

STRONGMAN TRAINING

Strongman training voor minder vet, meer kracht en meer spieren

Deze training is een waanzinnig toffe trainingsmethode die veel vet verbrandt, ontzettend snel en veel sterker maakt en waarbij je zelfs spiermassa kan opbouwen.

Strongman training is robuuste training, waarbij je kan denken aan de volgende oefeningen:

  • Tire flips
  • Yoke carries
  • Farmer´s walk
  • Log carries
  • Sledgehammers
  • Stonelifting
  • Prowler push/pull

En nog veel meer. Waar het op neer komt is zware dingen tillen, sjouwen en wegduwen. Echt iets voor mannen. En natuurlijk stoere vrouwen 😉 .

Improviseren als je niks hebt

Nu is het enige minpunt dat je best wat materiaal nodig hebt voor echte strongman training. Niet iedere sportschool heeft tractorbanden liggen of een yoke staan. Laat staan de ruimte ervoor.

Dit betekent dat je ergens strongman training zou moeten volgen of creatief moet zijn.

Je kan bijvoorbeeld met zware dumbbells of een zware stang in je nek een eind gaan lopen (farmer´s walk/yoke carries). Toch zit er weinig anders op dan je ergens inschrijven als je echt strongman training wil doen.

En geloof me, als je het eenmaal gedaan hebt… dan wil je niet anders!!

Ga terug