rug goed trainen

TIP: Zonder DIT kan je je rug NOOIT goed trainen

Wanneer ik mensen voor het eerst train, merk ik dat de grootste winst vaak te behalen is bij het goed trainen van de borst en de rug. Dit is met name omdat ze niet weten, of nooit geleerd hebben, hoe ze hun borst of rug écht moeten aanspannen en kunnen voelen.

Als je je rug niet voelt tijdens een oefening, dan kan ik je vertellen dat er ook weinig mee gaat gebeuren. Dus wil jij een sterkere, betere, gespierdere of strakkere rug krijgen zoals Sander of Nick, zorg dan dat je hem GOED traint!

TIP om je rug optimaal te trainen

Wanneer je je bovenrug traint, en dan met name de spieren rondom je schouderbladen, dan is het van cruciaal belang dat je voordat je de beweging inzet je schouderbladen zo hard mogelijk samen knijpt. Beeld je in alsof er een potlood tussen je schouderbladen ligt en die mag er niet tussenuit vallen. Pas nadat je je schouderbladen samengeknepen hebt zet je de beweging in.

Train je je brede rugspier (de ´lats´), dan is met name het naar beneden duwen van je schouderbladen ontzettend belangrijk.

Ongeacht welke spier je traint, onthoud dat een goede houding van cruciaal belang is. Rechtop zitten of rechtop staan zorgt voor een betere anatomische houding. Probeer maar eens je rug aan te spannen als je ingekakt of voorover gebogen zit. Gaat hem never nooit niet worden ;).

Make sure you GOT your own BACK!

Ga terug