28 jun 2020

6 VOORDELEN VAN KRACHTTRAINING DIE MEER VROUWEN ZOUDEN MOETEN WETEN

Deze 6 voordelen van krachttraining voor vrouwen zullen je ogen doen openen als je nog steeds de gedachte hebt dat krachttraining je ‘mannelijk en gespierd’ maakt.

Mocht je deze gedachte nog hebben, dan kan niemand je dat kwalijk nemen. Dat is ook vaak waar het op internet mee geassocieerd wordt.

Toch is het compleet anders. De immense spierballen, brede schouders en de versnelde baardgroei die je bij sommige vrouwen ziet, komen 99 van de 100 keer door het gebruik van prestatie bevorderende middelen.

Volg jij een goed voedingspatroon, doe je 3x per week aan krachttraining en ben je consistent, dan zal je zien dat de voordelen van krachttraining voor vrouwen zijn dat je er slanker, fitter, energieker en vrouwelijker gevormd door wordt. 😉

1. Je kan je lichaam shapen zoals je wil

Vrouwen kunnen met krachttraining extra focus leggen op specifieke gebieden. Hoewel je niet plaatselijk vet kan verbranden, kan je wel dankzij krachttraining over je gehele lichaam vet verbranden en specifieke spiergroepen extra trainen waardoor je meer spiermassa en spiervolume creëert. Zo krijg je die strakkere, vollere en rondere billen die je altijd al wilde.

Vet verbranden en spiermassa opbouwen kan tegelijk wanneer je nieuw bent met krachttraining. Ben je een gevorderde sporter, dan zal het wat moeilijker zijn om tegelijk vet te verbranden en spiermassa op te bouwen, maar alsnog niet onmogelijk.

2. Het voorkomt dat je mager en dun wordt

Je kan op twee manieren afvallen. Manier 1: magerder en dunner worden en de vraag krijgen of je ziek bent. Manier 2: vet verbranden, slanker, strakker en energieker worden. Als jij alleen afvalt door voeding of cardio, dan heeft je lichaam weinig redenen om de spiermassa die het bezit te behouden. Het wordt toch niet op de proef gesteld. Het gevolg is dat je spiermassa kwijtraakt en een ingevallen bekkie krijgt. Flinke krachttraining voorkomt dit.

Heb je vragen of sta je te popelen om een start te maken? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!

3. Je krijgt meer energie

Krachttraining zorgt voor het vrijkomen van endorfine die je energie en geluksgevoelens geven. Daarnaast laat het je lichaam enorm snel transformeren wanneer je het combineert met een goed voedingspatroon, wat je lichaam snel voelbaar verandert en waar je enorm veel plezier en energie uit haalt.

Ook helpt krachttraining vrouwen beter te slapen, wat op den duur ook een enorme energie-boost geeft.

4. Je gaat beter om met stress

Krachttraining zorgt over het geheel voor een verlaging van stresshormonen zoals cortisol. Daarnaast zorgt het sterker worden ervoor dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Als je dit kan, waarom zou je andere moeilijke situaties dan ook niet beter aankunnen? En vergeet ook niet dat een uur nergens anders aan denken dan je prestaties je hoofd ook even lekker leegmaakt.

Verwacht uiteraard niet dat een uur sporten je grootste zorgen wegneemt, maar als je sterker wordt ‘win’ je elke training weer van de gewichten. En dat geeft écht een lekker gevoel.

5. Je staat sterker in je schoenen

Niet alleen voel je je sterker doordat je het ook daadwerkelijk bent geworden, je houding verandert ook. Je postuur verbetert waardoor je meestal rechterop en trotser rondloopt. Dit heeft een enorm positief effect op je zelfvertrouwen. Zo ook bij Inge, die haar zelfvertrouwen met de week verder zag stijgen!

6. Je seksleven gaat erop vooruit

Krachttraining maakt je zoals we zeiden sterker, energieker en je raakt minder snel buiten adem. Daarnaast verhoogt krachttraining hormonen die je libido een boost geven en als klap op de vuurpijl is het ook minder erg om uit de kleren te gaan als je zelfverzekerd bent over hoe je lichaam eruitziet.

Volgens mij allemaal pluspunten die je zo kan gebruiken tijdens je zaterdagavondsessie. Of maandagochtendsessie. Of woensdagmiddagsessie. Oké.. Het is wel duidelijk denk ik..

categorieën: afvallen   krachttraining  

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen