Het BESTE Trainingsschema Voor FAT LOSS

Wil je een echte Beach Body neerzetten, of gewoon wat kilo´s kwijt, een goed trainingsschema is ontzettend belangrijk. En wie wil nou niet het BESTE trainingsschema voor Fat Loss?!

Ik zou zelf namelijk geen zin hebben om wel keihard mijn best te doen, maar niet het maximale resultaat te behalen omdat ik een trainingsschema volg dat niet optimaal is. Ik zie 100% inzet graag beloond worden met 100% resultaat.

Het is een wilde gok hoor, maar ik gok dat jij dat ook wil. Daarom deze blog.

Wat is het beste trainingsschema voor Fat Loss?

Wat is nou eigenlijk het állerbeste trainingsschema voor Fat Loss? Want wat goed voor jou werkt, werkt misschien minder goed voor je buurman en vice versa. Daarom is het moeilijk om te zeggen wat het allerbeste schema is. Nu snap ik dat je denkt: ´Nou.. Lekker dan… Ik verwachtte net het beste schema te krijgen!´.

Dan moet ik je toch echt wakker maken uit je droom. Er is niet zozeer een perfect trainingsschema, maar wel een ´perfecte´ manier van trainen.

De ´perfecte´ manier van trainen

Ik zeg ´perfect´ tussen aanhalingstekens, omdat perfect niet bestaat, maar dat ik er heilig van overtuigd ben dat er geen betere methode is dan dit.

De ´perfecte´ manier van trainen is namelijk continu je lichaam prikkelt met iets compleet verschillends. Denk hierbij aan het volgende:

  1. Doe je standaard 6-10 herhalingen, ga dan eens naar 3 of juist naar 15-20.
  2. Train je standaard op volume (veel sets maar niet tot falen), halveer dan eens je volume maar train elke set tot falen.
  3. Je traint standaard op intensiteit (altijd tot falen)? Verdubbel dan eens je sets maar train elke set met een gewicht zodat je nog 2-3 herhalingen over hebt.
  4. Train je altijd in een relatief snel tempo, gebruik eens een excentrische fase van 3-4 seconden. De excentrische fase van een oefening is wanneer je een gewicht tegenhoudt. Denk bij het naar beneden zakken bij een squat.

Wissel elke 3-4 weken af van trainingsprincipes en zie je lichaam onwijs veranderen! Het is niet zo dat één van bovenstaande opties per definitie beter is dan de andere. Elke optie kan waanzinnig werken, zolang je jezelf maar prikkelt.

Zo hebben bijvoorbeeld Peter, Carmen, Chantal en Roy alle vier compleet verschillende trainingsvormen gehad en allemaal waanzinnige progressie behaald!

Ga terug