06 mrt 2020

Zoals we allemaal weten is voeding extreem belangrijk als je wil afvallen.

Dan is het wel zo makkelijk als we je voeding niet moeilijker maken dan het hoeft te zijn, zoals we bij dit traject en bij dit traject hebben gedaan.

Waarom is het zo moeilijk om je voeding 100% goed te doen?

Overal zijn verleidingen om ons heen.

De supermarkt is door experts ingericht die alleen maar bezig zijn met het beïnvloeden van jouw brein om je bepaalde producten te laten kopen.

Op het werk is er elke week wel iets te vieren waardoor iemand weer trakteert.

Overal buiten de deur is gezond eten vinden een hele uitdaging en een ongezonde snack altijd wel binnen handbereik.

En als je net alles van buiten de deur opgenoemd hebt, is het thuis ook niet altijd makkelijk. Apart koken is toch vervelend, tijdrovend en kan soms ook tot irritaties van andere gezinsleden leiden.

Dat kan je misschien even weerstaan, maar hoe vaker dit voorkomt, hoe meer het een ding wordt. Vroeg of laat geef je je er aan over omdat je er zo ontzettend klaar mee bent.

Goed nieuws, ik heb een oplossing voor je.

Met de pot mee eten..

STAP 1
De basis is altijd uitrekenen hoeveel calorieën jij op een dag binnen mag krijgen.

Stel je hebt dit gedaan en je komt op 2000 kcal per dag uit om af te vallen.

STAP 2
Ben je een gemiddelde eter, reken dan zo’n 400-500 kcal voor je avondeten. Grote eters kunnen wel 700-1000 kcal binnen krijgen bij het avondeten, afhankelijk van wat voor soort vlees/vis en sausjes je gebruikt.

Als voorbeeld nemen we even 400 kcal voor het avondeten.

STAP 3
Gebruik een app waar jij je calorieën elke dag in bij kan houden en zorg dat je elke dag 1600 kcal binnen krijgt (2000kcal – 400kcal van het avondeten).

STAP 4
Stel je valt niet af, dan ga je alleen met die 1600 kcal spelen. Dus daar kan je bijvoorbeeld 100 kcal vanaf halen.

Die 1600kcal wordt dus eigenlijk jouw voedingsschema waarmee je gaat afvallen en je avondeten is je ‘vrije’ maaltijd. Je verandert het gehele proces dus niks aan je avondeten.

Nu kan het inderdaad zijn dat je avondeten de ene dag wat meer calorieën bevat dan de andere dag, maar dat is niet zo erg. Dat is waarschijnlijk elke week en over 7 dagen gekeken zullen de calorieën elke week van je avondeten redelijk matchen.

Het is niet 100% ideaal, maar je kan wel stappen maken zonder dat je dubbel hoeft te koken of geïrriteerde familymembers krijgt. 😉

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen