succesvolle lichaamstransformatie

5 Tips voor een Succesvolle Lichaamstransformatie

Bijna iedereen wil wel iets aan zijn of haar lichaam veranderen, toch? Iets strakkere benen. Iets gespierder. Een plattere buik.

Of je nou een groot doel hebt, of dat het slechts de laatste beetjes zijn, om je lichaam te transformeren zijn er een aantal dingen die je sowieso moet doen. Mis je één van deze dingen, dan kan ook dat laatste beetje vet verliezen een eeuwigheid duren. Laat staan dus als je een kilo of 20+ kwijt wil.

Zorg dus dat je onderstaande 5 tips altijd toepast als je een succesvolle lichaamstransformatie neer wil zetten.

5 Tips voor een Succesvolle Lichaamstransformatie

1. Houd je calorieën bij

Sommigen vinden calorieën tellen onnodig en anderen zweren erbij. Wat je er ook van vindt, zolang je niet in een calorietekort zit waarbij je meer calorieën verbrandt dan dat je binnenkrijgt, dan ga je ook geen vet verbranden.

Tel je ze niet, maar je zit wel in een tekort, dan is het dus ook prima. Maar ehh… als je ze nooit geteld hebt, hoe weet je dan dat je in een tekort zit?

Precies. Sowieso een keertje bijhouden dus.

2. Train minimaal 3x per week

3x per week krachttraining is toch wel echt het minimum voor snel en zichtbaar resultaat. Kan je dit niet opbrengen of vind je dit te veel, dan is daar niks mis mee natuurlijk. Realiseer je dan alleen wel dat jouw succesvolle lichaamstransformatie wat langer gaat duren.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Berthilde trainde bijvoorbeeld maar 2x per week en maakte waanzinnige progressie. Deze 2x waren echter wel Personal Training sessies bij ons. Dat is dus wel even wat anders ;).

3. ONTSPAN!

STRESS. Bijna iedereen heeft het tegenwoordig wel (eens). Werk, file, relatie, school, vrienden en ga zo maar door. Korte periodes van stress (door bijvoorbeeld krachttraining) hebben een positief effect op je vet verbranding. Langer durende stress is daarentegen een absolute killer voor je progressie.

Bij teveel stress schiet je cortisol (stresshormoon) omhoog en wordt spierafbraak en vetopslag bevordert. Niet best. Elke dag een uurtje ontspannen en ontstressen kan je soms meer resultaat geven dan een perfect uitgewerkt voedingsschema.

4. Geniet van het proces

Dit. Is. Zo. Belangrijk. Vet verbranden duurt nou eenmaal lang. Je kan geen 10 kilo in 2 dagen kwijt raken. Dat duurt weken. Ben je alleen maar gefocust op het einddoel, dan ga je een beste uitdaging krijgen.

Geniet daarom van het hele proces. Geniet van de sterkere persoon die je wordt. Zowel fysiek als mentaal. Naast dat jouw lichaam verandert groei jij als persoon. Je zet elke dag stappen richting je doel en neemt de verantwoordelijkheid die je moet nemen.

Geniet ervan en wees trots op jezelf.

5. Zorg voor een stok achter de deur

Een ontzettend belangrijke. Heb je geen stok achter de deur en ´je begint maar gewoon wat´, dan hoef je ook niet op iets spectaculairs te wachten.

Kijk, dat je überhaupt begint is al veel beter dan niks natuurlijk. Heb je alleen geen keiharde reden om écht snel en veel resultaat neer te zetten, dan gebeurt dat ook niet. Er komen namelijk moeilijke momenten gedurende het proces. Hoe belangrijker je doel voor je is of hoe groter de stok achter de deur, hoe makkelijker je je hier doorheen trekt.

En nu aan de slag!

Ga terug