Magere kwark variaties

10 heerlijke en simpele MAGERE KWARK variaties

Magere kwark, een waanzinnig goede bron van eiwitten, maar voor velen niet te hachelen.

Magere kwark bevat maar liefst zo’n 8 gram eiwitten per 100 gram. De eiwitten in kwark zijn met name caseïne eiwitten. Dit betekent dat de eiwitten langzamer afgebroken en opgenomen worden in je lichaam. Het vult prima en is ook zeker een aanrader om voor het slapen te nemen, zodat je lichaam gedurende langere periode eiwitten verwerkt en opneemt terwijl het niet gevoed wordt.

Maar goed. Allemaal leuk en aardig dit, alleen hoor ik je nu al denken: ‘Maar vriendelijke vriend, die magere kwark is echt niet weg te krijgen!’.

Dan is dit jouw lucky day en heb ik 10 heerlijke en simpele variaties voor je magere kwark. Het mooie is dat ze ook nog eens beter zijn dan een schep suiker er doorheen mieteren. Zeker bij het traject van Sander hebben deze variaties zeker hun meerwaarde gehad!

10 Heerlijke en simpele MAGERE KWARK variaties

1. Rood fruit

Maak het niet moeilijker en duurder dan het hoeft te zijn. Haal bij de supermarkt een doosje diepvriesfruit en doe dit er doorheen. Prima bron van vitamines en mineralen, goedkoop en ontzettend lekker!

2. Chocola

Menig persoon begint hierbij al te watertanden. Brokkel een stukje chocola in stukjes en meng dit door je kwark. Zorg wel dat je chocola hebt dat minimaal 70% cacao bevat.

3. Blauwe bessen met cashewnoten

Hoe ik hieraan kom? Geen idee. Waarschijnlijk ooit in de kast gekeken wat ik nog in huis had en dat dit eruit kwam. Maar het smaakt heerlijk en je hebt gelijk een bron van vitamines en gezonde vetten.

4. Appel, kaneel en rozijnen

Magere kwark Granny’s Style. Een (halve) appel in stukjes snijden, snufje kaneel er overheen en een klein handje rozijnen. Klaar is kees. Pas wel op met de rozijnen. Rozijnen zijn in principe gedroogde druiven. Dus een flinke hand rozijnen staat bijna gelijk aan een container met druiven.

5. Citroensap en rasp van de schil

Houd je van wat zuurder en frisser? Dan is dit absoluut voor jou. Als je ergens toch ook een zoetekauw bent, dan is een beetje honing erbij een absolute aanrader.

6. Aardbei, rabarber en limoen

Zomers, lekker en ontzettend gezond. Verse aardbeien zijn natuurlijk het lekkerst, maar diepvries aardbeien zijn er het hele jaar door en schelen ook behoorlijk in de portemonnee.

7. Banaan, kokos en cacaopoeder

Snijd een banaan in stukjes, voeg kokossnippers toe en een klein schepje cacaopoeder. Je voelt je de koning te rijk.

8. Amandelen, vanille en chocola

Oke, oke, oke. Dit is echt de laatste keer dat ik er chocola in zet. Anders ben ik bang dat je je straks niet meer kan beheersen. Kan je het echter bij een stukje houden, dan is deze combi echt goud waard.

9. Havermout, honing en kaneel

Op zoek naar wat extra koolhydraten en iets meer vulling? Dan gaat wat extra havermout door je kwark je absoluut helpen. Honing en kaneel erbij en voilà.

10. Sinaasappel

Stukjes sinaasappel in combinatie met wat sap door je kwark heen. Ik weet zeker dat je gaat smullen.

Nooit meer wil ik je horen over magere kwark die je niet weg krijgt! Met deze tips maak je jouw magere kwark tot een ultiem geniet-momentje!

Enjoy!

PS: nog meer voedingstips nodig? Volg ons op Facebook en ontvang nog meer gratis tips!

 

Ga terug