17 aug 2016

Gezond eten hoeft echt niet moeilijk te zijn. Het kan goedkoop, lekker en snel. In deze blog geef ik je 10 maaltijden die je allemaal binnen 5 minuten klaar kan maken. Kan je zometeen gelijk beginnen! ; )

1. Salade met gekookte eieren
Kook een aantal eieren en ondertussen doe je sla in een kom en snijd je je favoriete groente klaar. Vervolgens eitjes toevoegen en klaar is kees. Zout en peper voor de smaak of eventueel wat kipreepjes er doorheen.

2. Magere kwark met blauwe bessen, chocolade en kaneel
Pak een bak magere kwark, doe er een handje blauwe bessen doorheen, snufje kaneel en brokkel een stukje 70% cacao chocolade (of hoger) in stukjes en voeg dit toe. Zei ik 5 minuten? Zeg maar gerust 30 seconden!

3. Tonijnsalade
Doe een blikje tonijn op waterbasis in een kom, voeg gesneden paprika en ui toe en maak het aan met een flinke lepel kwark/scheutje yoghurt. Eventueel favoriete kruiden naar smaak toevoegen.

4. Griekse yoghurt met cacao, cashewnoten en banaan
Pak een bak Griekse yoghurt, doe er een theelepeltje cacaopoeder doorheen voeg de cashewnoten (of andere noten die je lekker vindt) en de stukjes banaan toe. Waanzinnig lekker!!

5. Havermout met appel, rozijnen en kaneel
Doe havermout in een bakje samen met een in stukjes gesneden appel, wat rozijntjes en kaneel. Voeg water toe (of melk). Laat het een paar minuten staan en je kan het koud eten, of doe het geheel 2 minuten in de magnetron.

6. Boterham met ei en avocado
Nu ben ik geen fan van standaard brood, maar het Yam Desem brood van Ralph Moorman is volledig glutenvrij en vrij van bewerkte stoffen. Prima om te eten dus! Helemaal lekker en gezond als je het besmeert met avocado en een gekookt/gebakken eitje eroverheen doet.

7. Salade mozzarella
Snijd mozzarella in plakjes en doe het in een bak met komkommer, tomaat, peper en zout. Eventueel klein lepeltje pesto erbij. Makkelijk. Lekker!

8. Salade geitenkaas
Sla, geitenkaas, honing, walnoten. 1 minuut. Hartstikke gezond!

9. Eiwitpannenkoeken
Banaan prakken, 2/3 eitjes erbij en even kort in de pan bakken. Je kan er eventueel een schepje Whey Eiwitpoeder bij doen met een smaak die je lekker vindt en je hebt helemaal een traktatie. Als je een beetje snel bent dan heb je binnen 5 minuten je pannenkoek klaar ;).

10. Boerenomelet
Zakje roerbakgroente mengen met een paar rauwe eieren en het geheel even in de pan bakken. Heerlijk omelet en in een handomdraai klaar. Eventueel plakje rosbief/kaas/mozzarella/bacon meebakken.

Maak het niet moeilijker dan het is. Keep it simple en boek resultaat!

Tags:
categorieën: voeding  

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen