16 jul 2019

Vis: de juiste keuze om af te vallen of niet?

Vis is in principe hartstikke gezond. Een echte eiwitbom! Alle vis bevat veel eiwit en dat heb je nodig om je hongergevoel tegen te gaan. Het verschil tussen verschillende soorten vis zit vooral in het vetpercentage. Sommige vis is veel vetter dan andere.  

Vette vis is haring, makreel, paling en zalm. Wil je minder vette vis eten? Kies dan voor kabeljauw, mosselen, schelvis, tongfilet of inktvis.

Maar welke vis moet je dan eten?

Zoals bijna altijd is het een niet beter dan het ander. Je lichaam heeft ook vetten nodig en de vetten in vis zijn super goed voor je. Je moet alleen oppassen dat je niet te snel over je caloriebehoefte heen gaat als je vette vis eet. Heb je vandaag al veel vet binnengekregen? Kies dan voor een minder vet visje bij je diner. 

Liever vis of vlees?

Sommige mensen zijn echte vleesmensen waar anderen toch liever een visje eten. Vis is super goed voor je en ik raad het je aan om het af en toe te eten, maar vlees verzadigt meer. Dat komt omdat vlees een vastere structuur heeft. Heb je dus veel honger? Dan zou ik voor vlees kiezen in plaats van vis.

categorieën: voeding  

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen