28 aug 2019

Hoe bouw je weer een goed sportritme op?

Ken je het ook? De vakantie is voorbij, je hebt honderdduizend dingen te doen en het sporten schiet er al weken bij in. Hoe start je dan? 

☛ Niet zeiken, niet aanstellen, maar doen.
Geef jezelf een schop onder je kont, trek je sportschoenen aan en ga.

☛ Pak je agenda en omcirkel 2 of 3 dagen in de week waarop je gaat trainen.
Geef het sporten prioriteit en zorg dat er echt niets tussen kan komen. De rest van de dag wacht wel op je.

☛ Ga niet te hard van start maar zorg ervoor dat het haalbaar is en blijft.
Heb je echt geen tijd om 3 keer in de week te sporten? Start dan met 1 tot 2 keer in de week. Kom een beetje in de flow en bouw het uit.

☛ Creëer een stok achter de deur.
Dat is de allermakkelijkste manier om echt naar de gym te gaan. Dat kan een trainer of een coach zijn, maar je kunt ook een sportmaatje zoeken. Zorg ervoor dat je gestimuleerd wordt door diegene zodat je wil blijven gaan. 

Zorg ervoor dat de stok achter jouw deur zo groot is dat je echt niet afzegt. Alleen dan houd je je ritme echt vast. Stel doelen en houd je progressie in de gaten, want dat is de grootste motivatie. 

categorieën: leefstijl   training  

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen