06 sep 2019

Spierpijn? Deze tips maken het een stuk dragelijker

✔ Zorg dat je genoeg beweegt 

De hele dag stilzitten is echt killing. Het lijkt misschien lekker om met pijn niet te bewegen, maar niets is minder waar. Een beetje bewegen doet echt wonderen! Hoe meer je loopt, fietst en gewoon je de dingen blijft doen die je normaal ook doet, hoe sneller de spierpijn verdwijnt. 

✔ Zorg dat je genoeg slaapt

Je herstel is echt cruciaal. Je wil zo snel mogelijk weer op de been zijn. Dus gun jezelf die rust. Wil je goed herstellen van een zware workout? Dan moet je zeker 8 uur per nacht slapen. Als dat echt niet lukt, kun je een powernap overdag doen.  

✔ Eet genoeg eiwitten

Je spieren hebben eiwitten nodig om te herstellen. Dus neem na je training wat extra eiwitten. Sommige mensen willen dit in de vorm van een shake. Maar als je niet zo van de voedingssupplementen bent, kun je ook zorgen voor meer eiwitten over de hele dag. 
Een simpele rekensom laat zien hoeveel eiwitten je per dag moet eten:  

Vrouwen: 
je lichaamsgewicht in kilogram x 1,7 = het aantal gram eiwit per dag 

Mannen: 
je lichaamsgewicht in kilogram x 2,2 = het aantal gram eiwit per dag 

categorieën: geen categorie   training  

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen