05 aug 2019

Neem jij al magnesium?

Magnesium is iets waar je voldoende van binnen wil krijgen.

Het zorgt er onder andere voor dat jij je spieren kunt bewegen. Een tekort aan magnesium kan leiden tot spierkrampen en stijfheid.

Magnesium is goed voor je herstel, de soepelheid van je lichaam en het voorkomt kramp. In 2018 is magnesium zelfs verkozen tot voedingssupplement van het jaar. Veel sporters noemen magnesium een ‘wondermineraal’.

Mensen met een actieve levensstijl kunnen wat meer magnesium gebruiken dan inactieve mensen. Vooral intensieve sporters verbruiken veel magnesium tijdens de training.

Magnesium is te vinden in verschillende voedingsproducten. We hebben de producten met het hoogste magnesiumgehalte voor je opgesomd:

− Noten
− Spinazie
− Boerenkool
− Avocado
− Bananen

Soms haal je niet genoeg magnesium uit je voeding. In dat geval kun je supplementen gebruiken. Ik raad aan om magnesiumpoeder te gebruiken en daarbij zou ik gaan voor het supplement: magnesium bisglycinaat (in plaats van magnesium citraat). Dit gaat snel door je darmwand en wordt dus relatief snel opgenomen in je lichaam.

Dus: neem een theelepeltje magnesium bisglycinaat opgelost in wat water voor je naar bed gaat. Je hebt minder kramp, soepelere spieren en slaapt ook nog eens beter door!

categorieën: training   voeding  

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen