10 jul 2020

12 GEZONDE SNACKS VOOR ONDERWEG


Onderweg voor werk? Op naar vakantie? Taxipapa of taximama aan het spelen voor de kids? Onderweg zijn en weinig tijd hebben om uitgebreid gezond te eten is een van de meest voorkomende uitdagingen op het gebied van voeding die we voorbij zien komen.

Ideale situatie:
Voor elke maaltijd die je neemt zit je rustig aan tafel, heb je je gezonde overheerlijke maaltijd met zorg klaargemaakt, neem je de tijd, kauw je regelmatig en geniet je van het moment.

Wat de realiteit is:
Je vergeet de tijd doordat je nog even wat mails moet wegwerken, van afspraak naar afspraak racet, vergeet te eten en snel naar school rijdt om je kids op te halen om ze naar voetbaltraining en dansles te brengen.

Ergens tussendoor:
Een reepje of koekje naar binnen proppen, een halve appel op eten en wat snoepjes meepakken die op tafel staan. ’s Avonds heb je enorme trek omdat je overdag weinig gegeten hebt en gaat de snoepkast open. O ja, en hij gaat leeg.

Het is een feit dat het leven voor bijna niemand volgens het ideale plaatje verloopt. Maar, we moeten allemaal eten. Daarom hebben wij 12 gezonde snacks voor onderweg voor je op een rijtje gezet om deze uitdaging voor eens en altijd de baas te zijn.

Print deze CHEAT SHEET HIER UIT en plak hem op je koelkast, bewaar hem in je tas of leg hem in je auto. Op deze manier heb je altijd een reminder hoe je in een niet-ideale situatie er toch het beste van kan maken.

En onthoud, voorbereiding is alles. Veel van de 12 gezonde snacks voor onderweg zijn lang houdbaar. Dat betekent dat je op alle plekken waar je meestal druk bent een voorraadje kan neerleggen zodat je altijd iets bij de hand hebt.

Ben je altijd druk op je werk? Zorg dat je wat zuivel in de koelkast hebt staan daar of een schaal met fruit naast je laptop.

Ben je thuis de hele dag aan het hollen omdat je pasgeboren zoontje continu alle aandacht opeist en je moet ook nog eens het huishouden doen? Een paar gekookte eieren zijn prima een tijdje te bewaren in je koelkast.

Zit je veel in de auto? Leg daar een zakje ongezouten nootjes neer of een shakebeker met een scoop eiwitpoeder erin. Alleen nog maar water toevoegen en klaar is Kees.

Gebruik de tips en neem controle over jouw eetpatroon. Jij bent de baas en jij bepaalt hoe lekker jij in je vel zit.

categorieën: geen categorie  

Wat zou jij willen?

AfvallenOnderhoudenAankomen