Zomer Proof Droomlichaam

10 TIPS voor jouw droomlichaam deze zomer

29 maart alweer… Voor sommigen kan het niet snel genoeg gaan tot aan de zomer, terwijl anderen liever nog een maandje of wat extra voorbereidingstijd zouden willen hebben 😉

Ben jij echter bereid te doen wat nodig is, dan kan je in de komende 3-4 maanden tot aan de zomer nog een waanzinnige lichaamstransformatie ondergaan. Zolang je geen 30kg te zwaar bent, kan je nog steeds een prima Beach Body creëren. Als je dit niet gelooft, kijk dan gerust eens hier, hier, hier en hier.

Bewijs genoeg, toch? 😉

De 10 TIPS die jou deze zomer in SHAPE gaan brengen:

1. Je weet al wat je grotendeels moet doen

Eigenlijk hoeven we deze blog niet eens te schrijven. Je weet heus wel dat je minder moet snoepen, meer groente en eiwitten moet eten en wat vaker moet gaan trainen. Het enige is dus, DOE DAT OOK! En als je zat te wachten op een schop onder je kont, dan bij deze krijg je er een digitale versie van. Hop, get your ass to work!

2. Doe minimaal 3-4x per week krachttraining

Dit is iets wat je gewoon op kan brengen. Excuses van ‘ik heb de tijd niet’ gaan er bij ons niet in. Je wil het of je wil het niet. 1 uur trainen is 4% van je dag. 3x per week 1 uur trainen is 1,7% van alle tijd die je in een week hebt. Stop alsjeblieft met dit excuus.

3. Maak er een prioriteit van

Je raakt alleen nog in shape voor de zomer als het een prioriteit is. Je moet het willen. Als je er 1 miljoen euro voor kreeg zou je ook 3 maanden 3x per week gaan trainen en gezond eten. Dus je kan het wel. Zorg alleen dat het belangrijk genoeg voor je is. Al onze toppers hebben dit gedaan en kijk waar het hen heeft gebracht!

4. Deel je uitdaging met anderen

Zet het maar eens op Facebook. Ik ben benieuwd hoeveel van jullie dat durven. “Ik ga de komende 3 maanden keihard aan de bak om mezelf in ZOMER SHAPE te trainen!” 1 ding is zeker: we weten zeker dat de stok achter de deur dan groot genoeg voor je is. Knallen!

5. Eet maximaal 1x per week rotzooi

Eet jij alleen maar gezonde producten, dan is de kans om jezelf te overeten echt minimaal en ga je vanzelf vet verbranden. Ga je rotzooi eten, dan zit je zo over je caloriedoel heen en ga je ook niks kwijtraken. Als een strak en afgetraind lichaam waar je elke dag gelukkig van wordt echt zo belangrijk voor je is, dan heb je die 1x per week rotzooi eten eigenlijk niet eens nodig.

6. Eet bij elke maaltijd eiwitten en groente

Daarnaast mag je uiteraard ook gewoon koolhydraten en vetten eten, maar als je in ieder geval eiwitten en groente eet bij elke maaltijd, dan weet ik zeker dat je in een calorietekort komt en vet gaat verbranden.

7. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk

Zoek geen high-end complex schema. De kans van slagen is dan alleen maar kleiner. Stick to the basics. Onbewerkt eten en hard trainen. That’s it. Dat gaat jou een keihard droomlichaam bezorgen!

8. Koop nieuwe kleren een maatje kleiner deze zomer

Als je kast alleen nog maar leuke kleren heeft die net niet passen, dan moet jij eens opletten hoe hard je ineens kan gaan. Want niemand heeft zin om voor aap te lopen. Stok achter de deur: CHECK!

9. Ontspan voldoende

Heb je veel stress, dan kan je een snelle lichaamstransformatie wel op je buik schrijven. Zoek naar oefeningen of dingen waar je rustig van wordt en even kan ontstressen. Ademhalingsoefeningen en de dag beginnen met 5 minuten ‘mediteren’ hebben voor mij echt wonderen gedaan. Mijn lichaam ging 2x zo hard vooruit als daarvoor.

10. Gebruik een schema

Alle inzet die je doet is natuurlijk goed. Maar wanneer je in het wilde weg gewoon maar iets doet, dan is de kans van slagen een stuk kleiner. Volg jij een specifiek, voor jou uitgewerkt schema, dan heb je ten eerste iets om aan vast te houden wat de kans van slagen vergroot, en je gaat veel meer resultaat behalen. Vraag bij ons een schema aan!

Nu aan de slag! En gauw een beetje.

Ga terug